yadakyar | بلاگ

yadakyar

ساخت وبلاگ
دانستن دلایل جوش آوردن خودرو و پیدا کردن راه حل هایی برای رفع مشکل آن

در این مقاله قصد داریم در مورد یکی از مشکلات رایج خودرو ها صحبت کنیم و آن هم چیزی نیست جز "علت جوش آوردن خودرو" (cause of car overheats)، این مورد معمولا برای هر خودرویی به وجود می آید، البته به نوع خودرو هم بستگی دارد و باید بدانید که اگر خودرویی دارای مشخصات فنی خوب باشد این مشکل برایش پیش نمی آید و معمولا این مشکل برای خودروهای بی کیفیت اتفاق می افتد، جوش آوردن خودرو اصولا در روز های گرم سال اتفاق می افتد و ناشی از خراب شدن سیستم خنک کننده خودرو می باشد و ممکن است آسیب های جدی به خودروی شما وارد کند اما نگران نباشید ما در ادامه به معرفی ترفند های با عنوان راه حل های حل مشکل جوش آوردن خودرو می پردازیم که شما با عمل به آنها می توانید  این مشکل را به راحتی پشت سر بگذارید.

جوش آوردن خودرو

 

دلایل جوش آوردن خودرو

 

 

گرفتگی مسیر حرکت آب

 

یکی از رایج ترین مواردی که باعث جوش آوردن خودرو می شود مسدود شدن مجاری حرکت آب است و علت آن هم انباشته شدن ناخالصی های آب و ذرات زنگ زده قطعات رادیاتور است که برای برطرف کرن آن باید به طور منظم آنها را چک کنید.

 

مایع خنک کننده نامناسب

 

یکی از مهم ترین مواردی که باید برای سلامت خودروی خود رعایت کنید این است که از مایع خنک کننده مناسب برای رادیاتور خودرو استفاده کنید چون در صورت استفاده از مایع بی کیفیت آسیب های جدی به خودروی خود وارد می کنید.

 

معیوب شدن پمپ آب

 

پمپ آب وظیفه گردش آب در رادیاتور را دارد و از مهم ترین قطعات سیستم خنک کننده خودرو محسوب می شود و هر گونه اختلال در آن موجب جوش آوردن ماشین می شود پس خوب است به صورت دوره ای آن را چک کنید.

 

فن رادیاتور

 

فن رادیاتور با چرخش خود، آب داخل رادیاتور را خنک می کند و اگر دچار مشکلی بشود به راحتی قابل تشخیص است و معمولا مشکلاتش از اتصالات و سیم کشی های می باشد که با مراجعه به تعمیرگاه می توانید آن را رفع کنید.

 

خرابی ترموستات

 

تنظیم کردن دمای استاندارد آب بر عهده ترموستات خودرو می باشد و اگر این قطعه دچار اختلال شود دمای آب بهم می ریزد و در نتیجه ماشین جوش می آورد.

 

تسمه پروانه

 

تسمه پروانه هم وظیفه چرخاندن پروانه را بر عهده دارد و بیش از حد چرب شدن آن یا بروز پارگی در آن باعث اختلال در سیستم خنک کننده خودرو می شود.

 

راه حل های حل مشکل جوش آوردن خودرو 

 

 

خاموش کرن ماشین 

 

اولین قدمی که در این شرایط باید بردارید این است که ماشین را خاموش کنید و با آرامش درب کاپوت را باز کرده و بگذازیم بخار از داخل خودرو خارج شود اما نکته مهمی که باید در این بین مدنظر داشته باشید این است که درب رادیاتور را در آن هنگام باز نکنید چون آب آن بسیار داغ است و ممکن به صورت و دستتان شما پاچیده شود و به شما آسیب بزند، البته بعد از خنک شدن آن می توایند درب آن را باز کنید و اگر میزان آب آن کافی نبود به آن آب اضافه کنید.

 

 آب ریختن روی بدنه رادیاتور

 

 

بعد از این که خودرو پس از جوش آوردن کمی خنک شد با کمی آب ریختن بر روی آن سعی کنید دمای آن را متعادل کنید ولی مراقب باشید که آب به موتور در حالی که داغ است نرسد چون موجب ترک خوردن آن می شود.

yadakyarجوش آوردن خودرو و حل مشکل آن,...
ما را در سایت yadakyar دنبال می کنید

نویسنده : mohammadreza fallah بازدید : 609 تاريخ : يکشنبه 15 اسفند 1400 ساعت: 6:37 بعد از ظهر

نکاتی مهم در مورد خرید لوازم یدکی ریو

 

خودرو ریو

 

"کیا ریو" از جمله خودروهای محبوب شرکت کیاموتورز می باشد که شما مسلما بارها و بارها نام آن را شنیده اید یا اینکه خود از دارندگان این خودرو بوده اید، این خودرو برای اولین بار در سال 2000 به بازار جهانی عرضه شد و سپس طی سال های 1384 تا 1391 به بازار ایران راه پیدا کرد و توانست خود را به خوبی در بازار ایران جای بدهد، ریو از جمله خودروهای مناسب شهری محسوب می شود که استهلاک پایین و راحتی و امنیت خوب آن باعث شد در ایران علاقه مندان زیادی پیدا کند و با اینکه سال ها است تولید آن متوقف شده اما هنوز این خودرو در بازار ایران یافت می شود که ما هم بر حسب همین موضوع می خواهیم در این مقاله به راهنمایی خرید لوازم یدکی ریو بپردازیم تا دارندگان این خودرو در خرید قطعات یدکی ریو به دام جنس های تقلبی نیفتند.

خودروی ریو

 

برند اصلی قطعات یدکی ریو

 

برای پی بردن به اصل یا تقلبی بودن قطعات یدکی باید بدانیم که لوازم یدکی این خودرو توسط خود کمپانی ریو تولید شده و سپس توسط دو شرکت معروف جنیون پارت و موبیس روانه بازار می شود، باید توجه داشته باشید که این دو برند، عرضه کننده تخصصی لوازم یدکی کیا موتورز و هیوندای کره جنوبی می باشند و قطعاتی که با این برند ها تهیه می کنید قطعا اصل و اورجینال خواهند بود، اما باز هم با وجود این برند، شرکت های چینی و کره ای دیگری هم وجود دارند که اقدام به عرضه لوازم یدکی ریو می کنند که برای پی بردن به صحت اصل بودن آنها باید با افراد متخصص و کاربلد مشورت شود.

 

انتخاب نوع مناسب قطعه

 

شما دوستان عزیز باید توجه داشته باشید که در هنگام خرید لوازم یدکی ریو به نسخه ماشین خود هم توجه کنید چون ریو در طی سال هایی که به بازار عرضه شده است دارای نسخه های متفاوتی بوده است، به عنوان مثال این خودرو در طی حضور خود در ایران دارای نسخه هایی با گیربکس دنده ای و اتومات بوده است که خرید لوازم نامربوط به هر نوع گیربکس در هر یک از این نسخه ها می تواند مشکلاتی برای خودروی شما به وجود بیاورد. در مورد چگونگی خرابی قطعات خودرو هم خوب است بدانید که قطعات هر خودرو توسط عوامل مختلفی چون تصادف یا استفاده نادرست و... دچار خرابی می شوند و به تعمیر و تعویض نیاز پیدا می کنند اما شما باید بدانید که بعضی از قطعات هم به صورت دوره ای عمر خود را از دست می دهدند و باید تعویض شوند مانند دیسک وصفحه کلاچ که به صورت طبیعی عمرمفید آن بسته به نوع مصرف شما یه روزی به پایان می رسد.

 

انتخاب فروشگاه مورد اطمینان

 

همیشه به یاد داشته باشید که در خرید هر قطعه ای، فروشگاهی معتبر با استانداردهای به روز دنیا را انتخاب کنید تا راحت تر بتوانید از اصالت قطعات خریداری شده مطلع شوید.

yadakyarراهنمای خرید لوازم یدکی ریو,...
ما را در سایت yadakyar دنبال می کنید

نویسنده : mohammadreza fallah بازدید : 242 تاريخ : يکشنبه 15 اسفند 1400 ساعت: 6:35 بعد از ظهر